§1 Postanowienie ogólne
2. Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym drewkameble.pl, a w szczególności zasady zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego, zasady postępowania reklamacyjnego, jak i odstąpienia od umowy.
3. Regulamin skierowany jest do Klientów sklepu internetowego. Przed dokonaniem zakupu, wszyscy Klienci są zobowiązani do zapoznania się z regulaminem.
4. Regulamin sklepu internetowego jest dostępny pod adresem https://drewkameble.pl/regulamin
§2 Definicje
1. Sklep – sklep internetowy działający pod adresem https://drewkameble.pl
2. Sprzedawca – Bogdan Kaczmarczyk prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: F.P.H.U. „DREWKA” BOGDAN KACZMARCZYK, Skawica 190, 34-221 Skawica, NIP: 5521129259, REGON: 851760670
3. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie zgodnie z treścią Regulaminu, w tym Konsument jak i Przedsiębiorca.
4. Użytkownik – każdy podmiot korzystający z Internetu, który wejdzie na stronę internetową Sklepu.
5. Konto Klienta – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
6. Newsletter – usługa świadczona przez Sklep na rzecz Użytkownika, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie im Newslettera, polegająca na wysyłaniu do takich Użytkowników wszelkich informacji o działaniu Sklepu, po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e-mail, imienia i nazwiska.
7. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej z przedsiębiorcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
8. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej.
9. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
10. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu
11. Rejestracja – dobrowolne podanie danych przez Klienta Sklepu polegające na wypełnieniu formularza dostępnego w Sklepie.
§3 Rejestracja
1. Klient może dokonać rejestracji przy wejściu na stronę główną Sklepu wybierając opcję „Zarejestruj się”.
2. W celu utworzenia nowego konta za pomocą opcji „Zarejestruj się” wymagane jest podanie: adresu e-mail oraz utworzenia indywidualnego hasła do profilu.
3. Możliwa jest edycja i uzupełnianie danych profilu w zakładce -> Edytuj swój profil.
4. Rejestracja nie jest konieczna do składania zamówień w Sklepie.
§4 Ceny w Sklepie
1. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie.
2. Ceny produktów podane w Sklepie zawierają podatek VAT.
3. Ceny produktów nie zawierają kosztów wysyłki.
§5 Składanie zamówień
1. Zamówienia w Sklepie można składać poprzez dodanie produktów do koszyka i uzupełnienie wszelkich wymaganych informacji w procesie składania zamówienia pozwalających na identyfikację klienta oraz odbiorcy towaru.
2. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
3. Klient może zarejestrować się w Sklepie przez rejestrację lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podanie swoich danych przy zamówieniu.
4. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
5. Administratorem danych podanych w zamówieniu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie danych osobowych RODO.
6. Umowę sprzedaży uważa się za zawartą z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji/złożenia zamówienia, które następuje poprzez wysłanie do Klienta e-maila. Od tej chwili Sprzedawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie zgodnie z warunkami umowy, a Klient do zapłaty ceny i odebrania zamówionego produktu.
§6 Płatności
Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:
1. Płatność e-przelewem – Przelewy24
Transakcję realizuje serwis Przelewy24. Aktualne formy płatności oferowane w ramach tego serwisu określone są na stronie: www.przelewy24.pl.
Obsługę płatności elektronicznych prowadzi:
PayPro SA (PayPro) – podmiot świadczący usługę na rzecz Użytkowników, z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000347935, NIP: 7792369887, kapitał zakładowy: 5 476 300,00 zł, w całości opłacony. PayPro SA figuruje również w rejestrze krajowych instytucji płatniczych Komisji Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.
2. Płatność online – PayU, PayU BLIK
Transakcje realizowane są przez serwis PayU, który umożliwia szybkie i bezpieczne płatności online, w tym metodą BLIK.
Obsługę płatności elektronicznych prowadzi:
PayU SA – z siedzibą w Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej 186 (60-166), wpisana do KRS pod numerem 0000274399, NIP: 7792308495. PayU SA podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego jako krajowa instytucja płatnicza.
3. Płatność przelewem tradycyjnym na konto Sprzedawcy. Dane do przelewu udostępniane są Klientowi po złożeniu zamówienia.
4. Płatność 50/50 – forma płatności polegająca na uiszczeniu 50% wartości zamówienia przelewem tradycyjnym. Po zaksięgowaniu tej wpłaty zamówienie zostaje przyjęte do realizacji. Pozostałe 50% należności płatne jest gotówką przy odbiorze towaru.
5. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem tradycyjnym, elektronicznej lub metodą 50/50, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia złożenia zamówienia. W przeciwnym razie zamówienie zostanie uznane za anulowane.
§7 Realizacja zamówienia
1. Do realizacji zamówienia konieczne jest podanie pełnego adresu dostawy, oraz danych kontaktowych (imię, nazwisko, e-mail, ewentualnie telefon, adres dostawy).
2. Zamówienie złożone musi zostać potwierdzone przez obsługę Sklepu poprzez e-mail.
3. Czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia zaksięgowania wpłaty na konto bankowe. Czas realizacji jest różny w zależności od produktu i podawany jest w informacjach o danym produkcie.
4. Czas realizacji zamówienia, to czas od złożenia zamówienia do momentu jego wysyłki.
5. Klient może wprowadzić zmiany w zamówieniu lub wycofać złożone zamówienie do 30 minut od złożenia zamówienia w sklepie. Wprowadzenie powyższych zmian jest możliwe przez kontakt pocztą elektroniczną: biuro@drewkameble.pl lub poprzez kontakt telefoniczny z obsługą sklepu. Po upływie 30 minut anulowanie zamówienia będzie niemożliwe również ze strony pracowników Biura Obsługi Klienta. Ze względu na fakt, że niektóre nasze towary są produkowane na specjalne zamówienie, wprowadzenie zmian w zamówieniu, może być niemożliwe. Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia w uzasadnionych przypadkach.
6. Do każdego złożonego zamówienia wystawiana jest faktura VAT na podstawie danych podanych przez klienta podczas składania zamówienia. Faktury wysyłane są wraz z zamówionymi towarami na adres podany przez klienta podczas składania zamówienia.
§8 Dostawa
1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Produkt zgodny z Umową sprzedaży.
2. Czas realizacji zamówienia, to czas od złożenia zamówienia do momentu jego wysyłki. Zamówienie na towary o różnym czasie realizacji wysyłane jest po skompletowaniu całości, tzn. po upływie czasu najdłuższego z podanych. Czas realizacji zamówienia towarów produkowanych na zamówienie to maksymalnie 30 dni roboczych.
3. W zależności od zamówienia i dostępności, zamówione produkty dostarczamy osobiście lub za pomocą firmy kurierskiej DHL (stoły, stoliki, stopnie) lub kurier InPost w przypadku produktów w kategorii Akcesoria.
4. Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w zamówieniu sposób.
5. Do przesyłki dołączona będzie faktura VAT lub przesłana przy pomocy poczty elektronicznej na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej. Faktura VAT dostarczana za pomocą poczty elektronicznej w formacie pliku PDF.
6. Klient zobowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę. W razie stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawy przygotowania protokołu szkody.
7. W przypadku, gdy towar nie zostanie odebrany przez Klienta i zostanie zwrócony do nadawcy w zależności od wybranego sposobu wysyłki, klient ma 14 dni (od momentu poinformowania go przez Sklep o fakcie, że towar wrócił do nadawcy) na decyzję, czy chce aby ponownie wysłać mu towar na jego koszt, czy też rezygnuje z zakupu. Jeśli klient w ciągu 14 dni nie poinformuje Sklepu mailowo lub telefonicznie o swojej decyzji, taką sytuację uznajemy za odstąpienie od umowy sprzedaży i zwrot towaru.
§9 Reklamacje
1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt jest niezgodny z umową według art. 2 pkt 4a oraz art. 43a i nast. ustawy o prawach konsumenta.
2. Zastrzegamy, że finalny produkt może się nieznacznie różnić od przedstawionego na stronie. W związku z różnymi ustawieniami monitorów i wszelkich urządzeń mobilnych, nie jesteśmy w stanie przedstawić dokładnie w 100% gotowego produktu. Nasze produkty wykonane są z naturalnego drewna, dlatego ich faktura, układ słoi może się różnić od przedstawionych na zdjęciach. Wszystkie nasze produkty są wykonywane na zamówienie.
3. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Do odsyłanego towaru należy dołączyć fakturę zakupu. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania przez Sprzedawcę przesyłki z reklamowanym produktem. W przypadku uzasadnionej reklamacji, towar uszkodzony zostanie wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania nakładu), Sklep zaoferuje inny produkt do wyboru lub zwróci Klientowi równowartość ceny produktu wraz z transportem. W przypadku reklamacji niezasadnej odsyłamy produkt na koszt Klienta.
4. Do reklamowanego towaru należy dołączyć dowód zakupu w postaci faktury, opis reklamacji, to jest określenie wad towaru lub opis niezgodności towaru z umową wraz z decyzją o wymianie produktu lub zwrotu kosztów. W tym celu można skorzystać z formularza. Reklamowany towar musi być kompletny. Produkt należy wysłać na adres Sklepu: F.P.H.U. „DREWKA” BOGDAN KACZMARCZYK, Białka 795, 34-220 Maków Podhalański.
5. Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
§10 Zwrot towaru
Prawo odstąpienia od umowy dla Klientów oraz Przedsiębiorców będącymi Konsumentami
Klient ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie produktu. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sklep o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Klient może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Po podjęciu decyzji, Klient jest zobowiązany po przesłaniu oświadczenia do odesłania produktu w terminie 14 dni kalendarzowych do Sprzedawcy na adres F.P.H.U. „DREWKA” BOGDAN KACZMARCZYK, Białka 795, 34-220 Maków Podhalański.
Przesyłka zwrotna powinna zawierać pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z numerem konta bankowego, na który Sklep ma zwrócić płatność, a także kompletny, nieuszkodzony, nieposiadający śladów użytkowania towar. Klient pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu produktu (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania).
Po weryfikacji otrzymanego zwrotu, jeżeli towar spełnia wymienione powyżej warunki zostanie wystawiona faktura korygująca, którą wyślemy pocztą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Klienta. Po otrzymaniu potwierdzenia otrzymania faktury korygującej przez Klienta wykonamy zwrot pieniędzy za produkt oraz koszt jego wysyłki do Klienta na wskazane konto Klienta w maksymalnie 7 dni roboczych.
Wyłączenia
Art. 38
Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
§11 Rękojmia dla Przedsiębiorców
1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Przedsiębiorcy Produkt bez wad.
2. W przypadku stwierdzenia wady Produktu, Przedsiębiorca może wnioskować o obniżenie ceny lub odstąpienie od Umowy sprzedaży, z wyjątkiem sytuacji w której Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni Produkt bez wad lub usunię wadę. Przedsiębiorca może także żądać wymiany Produktu na Produkt bez wad lub usunięcie wady, wobec czego Sprzedawca zobowiązany jest do wymiany Produktu na Produkt bez wad lub usunięcia wady w rozsądnym czasie.
3. Przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczyć wadliwy Produkt na adres Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
4. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi wygasa po 24 miesiącach od daty odebrania produktu.
5. Reklamacje należy składać w dowolnej formie:
– pocztą elektroniczną biuro@drewkameble.pl
– pocztą tradycyjną na adres: F.P.H.U. „DREWKA” BOGDAN KACZMARCZYK, Białka 795, 34-220 Maków Podhalański
6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Produktu w ciągu 14 dni kalendarzowych.
§12 Usługi nieodpłatne
1. Sprzedawca świadczy drogą elektroniczną usługi nieodpłatne na rzecz Klientów takie jak:
Newsletter
może z niego skorzystać każdy Klient, który zapisze się w formularzu rejestrującym za pomocą adresu poczty elektronicznej. Po przesłaniu formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje link aktywacyjny na podany adres poczty elektronicznej w celu potwierdzenia zapisania się na subskrypcję Newslettera. Po aktywacji zostaje zawarta umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę na podany adres poczty elektronicznej wiadomości zawierającej informacje o nowych produktach, usługach oraz promocjach w ofercie Sklepu. Każda wiadomość zawiera: temat, szczegółowe informacje o nadawcy, informacje o sposobie rezygnacji z usługi Newsletter. Klient może w każdej chwili wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera poprzez dezaktywację subskrypcji. Rezygnacja z Newslettera następuje poprzez wysłanie takiego oświadczenia woli na adres biuro@drewkameble.pl lub poprzez przycisk „Rezygnuję z subskrypcji” w wiadomości e-mail. Umowa zostanie również rozwiązana, jeżeli Klient usunie Konto. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej wysyłanymi przez Sprzedawcę jest dobrowolna i w każdej chwili Klient może ją wycofać.
Prowadzenie konta Klienta
Usługa dostępna po Rejestracji polegająca na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu umożliwiającego zapamiętanie danych adresowych, śledzenie stanu i historii zamówień. Klient może w każdej chwili usunąć swoje Konto Klienta. W celu usunięcia konta użytkownika prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta poprzez wiadomość mailową biuro@drewkameble.pl, może ono zostać usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.
Formularz kontaktowy
Usługa dostępna dla Użytkowników polegająca na wysłaniu wiadomości do Sprzedawcy za pomocą formularza umieszczonego w Sklepie na podstronie Kontakt. Rezygnacja z usługi Formularz kontaktowy, możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
2. Powyższe usługi świadczone są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
3. Klient i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie nieodpłatnych usług w dowolnym czasie i bez podania przyczyny z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem wyżej wymienionej umowy.
4. Rezygnację Klienta należy wysłać w formie oświadczenia woli Klienta drogą mailową do Sprzedawcy
5. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podanej przez Klienta.
§13 Polityka Prywatności
1. Polityka prywatności Sklepu znajduje się pod tym adresem:
§14 Zmiany regulaminu
Sklep może zmienić Regulamin i uruchomić nową wersję usług świadczonych w ramach sklepu internetowego drewkameble.pl Zmiana staje się skuteczna we wskazanym terminie jednak termin ten nie może być krótszy niż 7 dni od momentu udostępnienia na stronie internetowej zmienionego Regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.